Monday, October 31, 2005

28ramadHan [alahai..]

assalamualaikum
*koh koh*



salam semua.
pertama skali,
saya nak ucapkan 'padan muka' kat diri saya sendiri.
sebab ari ni saya tak peGi skolah pasal batok nGan dasat nya.
smalam sebok dok cakap oranG sakit tak leh raya.
ari ni saya sakit la plak.
Tuhan itu maha adil.
saya pon tak tau macam mana saya leh batok.
rasanya takde minum air ais.
munGkin sebab sejuk kot.
munGkin laa..
*koh koh*

laGi cerita pasal batok.
disebabkan tak dapat peGi kelas,
saya pon apdet laa.
larat juGa laa saya apdet.
..padahal nak luruh peparu batok nye pasal.

tenGahari ni ada kelas laGi.
saya dah pon siap nak peGi.
tapi, alahai..
makin menjadi lak batok ni.
ada yanG suruh makan ubat batok + minum air.
tapi saya sayanG nak bukak puasa.
..tahan je laa.
ok. sudah la cerita pasal batok.
*koh koh*

nak cerita pasal raya plak.
lepas ni dah tak apdet dah kot.
tunGGu lepas raya la plak.

mama panda + GbuMs . kak tatty + abG azwan . jaz aka bradz . cepetbucuk . faz . knob + yan . pendixs kiut . imran . izan cuba teka?? . zul siluman . sayanG saya.. bOb .

semua ni saya nak ucapkan sElamat menyambut syawal disampinG keluarGa yanG tercinta. makan banyak-banyak tau.
ahaha..
koranG tu bawak kereta hati-hati.
ni GenG-GenG yanG suke bawak kereta laju nih.
semua nya ada sindrom berat kaki kanan.
penyakit..penyakit..
saya pon. kehkeh..

mana yanG lonG distance tu, rehat cecukup.
minumlah Livita honey.. sedap oo..

yanG takkan beraya denGan keluarGa tercinta plak..

saya + memember kat plymOuth
aiskeyim _ leicester, UKays
kekure _ yamaGata, nipon
fahmot _ oklahOma, US
muaz [muaz tak balik kan?] _ LA, US
dokter-dokter melayu kat spital derriford [except faizan- hanG balik, walaupon lambat. kira raya nGan family laa tu.]


seronok kan raya kat perantauan?

ni kali pertama dalam hidup saya raya tanpa family.
oranG lain munGkin dah biasa.
tatau laa nak rasa apa..
excited ke..
sedih ke..
banGGa ke..
huh..

ari tu tlepon alonG..
alonG: ala ngah.. lain la raya tahun ni. takde orang nak ratah rendang ngan along..
saya: ...

*saje tau dia ni nak buat oranG sedih. saya diam je pasal kalau saya bersuara kanG alonG denGar suara saya yanG dah berGetar tu..

Gila laa..
saya tak pasti samada saya nak tlefon family ke tak pada hari raya.
saya tanak laa nanGis dalam tlefon.
tak macho la..
tapi, memanG konfem lah kalau saya tlefon mesti nanesh.
sedanGkan raya nGan family pon nanesh. apa laGi laa bila dioranG takde.
kene berGuru nGan kekure la camni..
dia dah experience.


hahaha.
i will act as cool as possible.
bak kata mawi
'kita ni kene chill slalu. baru lah WERLD..'
ahaha..

sesapa nak datanG ke Open House MAmarjon..
bila? 4november2005, jumaat
time? malam
mana? private dininG room
dress code? rembat je mana-mana baju raya yanG ada

ok la.
saya rasa nak tido skejap.
sementara tunGGu bukak puasa.
*koh koh*
kasted betol..

5 comments:

  1. Selamat hari raya to u too. Jumpa kat msd,k? Neway,aku kat Lancaster, bukan Leicester. Raya kali ni aku mcm tabah skit cos lagu raya pon dh bley dengar.. hehehe. Neway, first day raya, sure cakap ngan family kejap jee.. sedey aaa.. ehehhe.

    Selamat Hari Raya

    ReplyDelete
  2. alamak.
    salah county lak.
    jGn marah ek..
    ko tenGok bebudak ni.
    sumer nk nyakat aku..
    jahat tau deranG ni.
    sib baik raya.
    so aku maafkan jek.
    haha..
    see u kat MSD keyim..

    ReplyDelete
  3. mubarak majis2:43 AM

    terharu sambil menitis airmata ni bila cik rosmaria aka mrs bob mengucapkan ucapan hari raya! *sambil lap airmata dgn hujung lengan baju!

    nak ucap gak,
    Bismillah hirrohman hirrohim,
    saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA EIDUL FITR 1426h dan MAAF ZAHIR BATIN kpd yg mengenali diri ini seperti siti nurhaliza, maya karin, nora danish, nasha aziz, fasha sadha, uji rashid, rosnah mat aris, erra fazira dan ramai lagi.
    tak lupa gak mak ayah dan keluarga di shah alam "tahun ni kita beraya bersama seperti tahun2 yg dahulu" , sanak saudara di kampung negeri, maklong "hai tahun ni tak buek lomang ko?", paksu ngan maksu kat skudai "anak dah baper, beli mpv la?" serta tokey kedai tayar si husin tu "wei! alignment keta aku lari! buat balik"

    semoga semua bergembira menyambut hari raya tahun ni dgn kesederhanaan! tahun ni persiapan saya hanyalah ala kadar cuma 36 psg baju melayu dan 14 psg kasut aje..semoga sokmo2 slalu!

    ReplyDelete
  4. jaz..!!
    saya tak kira. saya nak tuntut duit raya..!!
    untuk 2 tahun.
    hoh..
    ja'at.
    tak baek nyakat oranG yG takleh raya nGn family.
    oleh itu, wajik baGi duit raya.
    buku yG cakap cenGGitu.

    apa-apahal pon.
    saya doakan raya ni koranG semua Gumbira slalu.
    harap semuanya akan berkeadaan baek.
    janGan dilupa oranG kat sini. ek..
    huhu..

    dah laa..
    peGi la balik kampunG jaz.
    kanG mak bisinG balik lambat.
    dah tak pepasal kene hulur extra duit raya.
    kekeke..
    padan muka..

    ReplyDelete
  5. sepet_kuku1:06 PM

    seLAMAt...haRI...raYE mangiii..
    raye kat memana pun samekan..asal kite mengerti erti Syawal..waaa..x ckp pepanjang..kang banir plak..sobsobsob...

    tapi, raye kat mesia nie lain macam arrr aura seronoknyeeeeeeeeeeeeee...muehheehehheee..opSssSSSS!!! 8)
    hpi raye mangiii...muwaahhhsssss

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!