Wednesday, November 23, 2005

jab.. jab.. jab..

assalamualaikum
koranG semua sehat kan?



aa.
saya baru balik dari GP.
klinik.
kena jab satu jarum.
flu jab.

masa kat klinik tu,
rasa aGak awkward.
sebab bilik menunGGu tu penuh nGan oranG tetua.
pastu terbaca satu poster ni.
"LOOK OUT FOR FLU.
ARE YOU 65 AND ABOVE?
IF YOU ARE,
GET AN APPOINTMENT FOR A FLU JAB NOW"

heheh..
patot pon ramai oranG tetua.
tapi member dokter kitoranG cakap
amik je flu jab ni.
because this is our first winter.
munGkin tak tahan sakit nanti.
laGi pon, saya slalu demam.
memanG afdal sesanGat la kalau amik flu jab.

___________kat dalam bilik menunGGu bersama awoks.
"alamak. aku takot ar.
dah lama tak kena cucuk.
isk. sakit tak eh?"

dedua oranG menGGelabah.
konon berlaGak cool.
padahal, kaki dok teGedik-Gedik.

"Miss Yaakop..!!"
alamak.
turn saya la.
denGan cool nya masuk bilik tu,
sambil memandanG sepi wajah awoks.

nurse tanya..
"are you preGnant?"
saya jawab..
"nope"
nurse tanya..
"you sure?"
saya jawab..
"yes!" noddinG aGGressively.
nurse cakap..
"it's just a standard procedure kind of Question"
saya jawab..
"ok.."
nurse tanya..
"when was the last time you had a jab?"
sambil bukak plastik picaGari.
saya jawab..
"umm.. i cant remember"
nurse cakap..
"ok then. wait for five minutes and you can Go."
saya cakap dalan hati..
"aa.. dah cucuk ke? huhu.."

alahai.
tak cakit ar.
hehe..
tapi apsal masa cucuk bius nak cabut GiGi sakit ek?
sebab cucuk kat Gusi kot.

anyway, lepas tu sehat jek.
siap leh jalan peGi tesco laGi.
heh.

ohh.
nak cakap sori kat awoks.
sebab banyak kali saya tertampar lenGan dia.
heh.
sori. tak prasan.
my bad.

ok lah.
nak Gi dinner.
cau sinci.

2 comments:

  1. Anonymous7:31 PM

    haha...aku pon kekadg slambe je tumbuk lengan org lain...huhu...
    awoks

    ReplyDelete
  2. hehe.. biasak la.
    mesraa..
    :p

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!