Saturday, December 10, 2005

giving cencalok a try


assalamualaikum
haloh haloh



cencalok.
cincalok.
perGh..

selama saya hidup 21 tahun ni
hari ni adalah kali pertama
lidah ini merasa cencalok.
hehe.
malu tak.
nama oranG melayu mesia.
cencalok nGan budu tak penah makan.
hehe.

bukan apa.
sebab sebelum ni masa kat rumah
tak penah ada pon.
jadi nya,
tak penah la ada keinGinan nak makan.
laGi satu sebab saya tak makan udanG.
kunun alerGik.
tapi hari tu blasah udanG dalam
sambal udanG yanG shupie masak
rilek je.
takda la alerGy reaction.

sebelum try cencalok tadi
berdebar juGak ar
haha.
macam-macam persoalan bermain di minda ku.
uhukk.
.. makan nGan apa?
.. rasa dia macam mana?
.. made from udanG kan?
[padahal nampak udanG sekor-sekor dalam botol tuh]
nGaa.

masa yanG dinanti telah tiba.
menGGunakan jari,
saya amik sedikit cencalok.
masuk mulut.
arGh.
"rasa apa ni..??"
*buat muka pelik.
sal dah Gelak-Gelak dah.
tanpa membuanG masa,
saya peGi sink.
terbatok-batok.
pastu termuntah sket.
Gosh.
tapi itu tidak mematahkan smanGat saya.

__________tunGGu awoks masak fish finGers.
pastu makan cencalok + fish finGers + cili sos sket.
baru laa lepas tekak.
tu pon amik masa sket.
lama-lama tu,
rasa cam cencalok ni
cheese yanG mashin.
masin sunGGuh..!!
hui.

yeh.
it was a Great experience.
haha.
cam dah takda benda lain nak experience.

well.
that's about it.
my expereince eatinG cencalok.
ye laa.
kena biasa.
bakal abanG ipar oranG melaka.
huhu.

20 comments:

  1. Anonymous7:47 PM

    uhuk uhuk
    best woo cincalok!
    jgn berputus asa!!
    berusahalah!!!!
    woo

    ReplyDelete
  2. ahaha.
    berusahalah leli..!!
    nGahaha...
    cencalok ke cincalok ah?
    konpius.

    ReplyDelete
  3. aku pun xpernah makan benda tuh!

    ReplyDelete
  4. haha.
    takpa.
    kalau orG utara, dimaafkan.
    :P

    ReplyDelete
  5. lor??? ulu banat mana korang duduk sampai tak penah merasa cencalok?? hahahhahahaha

    ReplyDelete
  6. siot je Gbums.
    wekk.
    cencalok tak besh.

    ReplyDelete
  7. aku tak suka cencalok.
    tapi aku suka sambal belacan dan budu.
    tapi...dua2 tu aku tak leh makan dah!
    gatal hidunggg!!!

    ReplyDelete
  8. budu.
    hmmm.. nanti ah aku try.
    heheh.
    budu nGan cencalok ni laen ek rasa dia?
    huhu.
    bak kata Gbums,
    aku ni kuno...
    *muka sedih

    ReplyDelete
  9. cincalOk=cheeSe yg maSen?

    mang aih.. hangpa ni mmg dah westernise sunGgOh la.. cheese yg maShin tu hanGpa lebih arEf raSenye, berbanDinG cincaLoK? awaK, jGn nnT LuPe aLaMat uMah uDah Le... tak ReTi naK baLek MeSia LaK KanG.. kuikuikui

    ~shuPieYgTakPenaHmaKanCinCaLok~

    ReplyDelete
  10. Anonymous6:30 AM

    pesanan penaja
    hargailah makanan tradisi bangsa kita
    woo

    ReplyDelete
  11. shupie:
    saya tak lupa laaa.
    cuma cencalok tu sanGat asinG baGi saya.
    tu je.
    heh.
    nak wat camna.
    tekak ni terlebih dulu merasa cis yanG masin dari kemasinan cencalok.
    huhu.
    bukan salah ibu menGandunG.
    :P


    awoks:
    yaaa..
    sebab harGai lah aku makan.
    kalo tak, takde oranG nak makan cencalok yanG anda taja itu.
    wekk.

    ReplyDelete
  12. bradz5:33 AM

    tak suka cencaluk!
    tak suka budu!
    tak suka belacan!
    tak suka semua!

    biasanya kalu mkn ulam jantung rebus, cicah ngan mayonis!
    ...HAHAHAHA

    ReplyDelete
  13. sedap cencalok. basuh ngan air nasi (time masak nasi tu, kasi ilang masin skit) then gaul ngan bawang besar+cili padi+jus limau skit! SEDAP!
    me dok melaka lebih 5 tahun... me tau la.. muahahha...

    tapi tak bleh lawan belacan penang yg sedan dibakar.. bau nikmat gatal-gatal idong woooo..

    ReplyDelete
  14. jaz:
    makan nGan mayo??
    perGh.
    laGi moden.
    nGahaha.

    ahkak tatty:
    tu ar.
    bila campur itu ini.
    letak cili padi ke.
    bawanG ke.
    memanG cedap.
    smalam dah try.
    rasa cam smbal blacan pon ada.

    ReplyDelete
  15. dulu ada housemate kelantan... dia ada le introduce cencalok tuh. boleh lar... aku menda2 mcm belacan dan yg sewaktunya... jarang aku makan... klu makan pon agaknya dlm masakan tuh sendiri.

    ReplyDelete
  16. apa la korang nih... baru dok negeri omputih setahun tak ret mkn cencalok... hahahahaha

    ReplyDelete
  17. zam:
    blacan besh oo.
    tanpa nya,
    sambal blacan tak cedap.

    Gbums:
    oi.
    kami memanG tak makan la.
    kat msia ke.
    kat uk ke.
    kat india ke.
    memanG tak makan.
    nak buat camne.
    aku tak lupa daratan arrrr...
    sama je laaa nGan oranG yanG tak makan daGinG kambenG.

    ReplyDelete
  18. daging kambing??? hmmm sooo yummy!!!! kill! kill! kill!!

    hahahahha

    ReplyDelete
  19. makan kambing? Huhuhuhu.. tak suka! kejam

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!