Tuesday, December 06, 2005

kalau takut dilambung ongbak :P

assalamualaikum
plain one. just a plain one.



dah makan?
baGuih.

tsunami.

sbenar nya dah hampir terlupa peristiwa tu.
tapi 2hari lepas ada documentary
pasal tsunami kat iTV. kot..

rupa nya dah hampir setahun kejadian tsunami tu berlaku.
26december2005

sedih
sakit
seksa
perit
..tu semua takyah cerita la kot, kan?
sure masih seGar laGi dalam otak semua oranG.

tapi saya ada cerita yanG aGak lawak la
pasal tsunami ni.
hehe.
saje je nak berkonGsi nGan semua.

___________hari tsunami [2004]
___________arau, perlis.
mak sedara saya baru kematian suami nya beberapa hari lepas.
rumah yanG dia tinGGal tu nak dikecikkan.
sebab skaranG tinGGal dia soranG je.
jadi,
pada hari yanG tersebut tu.
ada laa beberapa oranG
yanG telah diupah untuk
merobohkan sparuh dari rumah mak sedara saya tu.

dalam proses 'pe-roboh-an' itu,
tetiba je oranG-oranG tu rasa peninG.
dioranG cakap nampak rumah tu berGoyanG.
rumah kayu.
laGi dioranG cakap,
payunG yanG bersanGkut kat bawah rumah tu,
macam kena hayun.
berayun ke kiri.
berayun ke kanan.

"isk. takkan tok hassan kot"
"belum sempat roboh dia dah mai dah!!"
nGaa...

*******************************

haha.
dioranG inGat dioranG dah kena kacau
nGan arwah bapak sedara saya!!
haha.
lpas tu baru laa dioranG tau
rupa nya tu GeGaran dari acheh.
huhu.

menGenanGkan balik cerita tu
rasa kelakar sanGat.
haha.
kebetulan.

macam-macam kesan yanG tsunami bawak kat kita.
yanG kesan dari seGi fizikal tak yah cerita laa kan.
ada yanG terusik mentaliti nya.
membuatkan kepercayan terhadap tuhan semakin kuat.
ada yanG hilanG kepercayaan lanGsunG.

walau apa pun kesannya.
harap akan membawa kepada kebaikan.
kerana kita percaya sesuatu itu berlaku pasti bersebab.
peace :D

3 comments:

  1. dah hampir setahun kejadian neh berlaku kan?

    ReplyDelete
  2. masa tuh tgh tidok mati.
    xrasa pun.
    tp sempat tgk ikan timbul kt gigi kuala.
    ikan pening kena tsunami.

    ReplyDelete
  3. zam: yep. cpat ek masa berlalu.

    asd: haha. well, what do u know. sama laa kita!! tak manGkit laGi. heheh.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!