Wednesday, February 22, 2006

peranan meGi dalam hidup ku

pernah tak..
sedanG koranG sedanG fokus menikmati keenakan meGi
[tak kisah la tomyam ke, asam laksa ke]
tetiba je ada manusia perihatin ni datanG menyapa,
"leli [bukan nama sebenar], ko tenGah takde duit ke?
asyik makan meGi je.."


aiyak.
ni siapa lah yanG buat formula yanG menGatakan makan meGi tu bila takde duit?
haa.
siapa. siapa.
meGi tu makanan feveret saya tau.
laGi laGi tomyam.
laGi laGi bila dimakan di musim sejuk.
memanG masyuk habis.

antara meGi yanG menjadi pujaan kalbu ialah:
1. meGi tomyam
2. mee ruski tomyam + ayam masala inilah hikmat inilah nikmat.
3. pama
dan manyak laGi.

di sini saya inGin meneGaskan bahawasanya,
makan meGi itu bukanlah metafora untuk ketiadaan wanG.
tidak sama sekali.
apa koranG inGat anak menteri tak makan meGi ke.
hehe.

oh. suka nya makan meGi.
tau la oranG suka berleter makan meGi banyak nanti..
1. otak jadi benGap.
2. rambut GuGur.
3. kandunGan MSG tinGGi.
yada..yada..
tapi tak kisah la.
yumyum.

kat plimoth ni takde jual meGi tomyam.
kalau tak mintak keluarGa terchenta hantar dari Malaysia,
harapan laa nak makan meGi tomyam di kala musim sejuk.

hehe.
apa kes la dok membloG pasal meGi nih.
eh, koranG suka makan meGi tak?

4 comments:

  1. megi? hehehe

    megi mmg best tak kira masa.. org kata ngandung tak elok mkn megi tapi kekadang itulah yg sgt diidamkan.. so belasah je lah.. janji kenyang.. lepas makan, rasa mcm nak muntah pulak :P

    ada satu pengalaman yg tak dpt dilupakan pasal megi.. makcik i pesan, jgn makan megi sejuk kat uk, nanti sakit pewot. tapi 'termakan' megi sejuk.. jadinye, dok le dlm bilik air.. kira tiles kat dinding.. :)

    ReplyDelete
  2. kehkehkeh..
    berapakah jumlah tiles ke semua nya?
    ahahaha.

    alamak. meGi memanG best ar.
    apasal la khasiat dia tak sama nGan apple.
    kalo tak ,memanG hari hari dah belasah 3-4 peket.
    huhuhu..

    ReplyDelete
  3. aiskrim5:40 PM

    waaaa..megi aku dh abes!!Pos sini skit? Hehehehe. lama x mkn megi tomyam.

    ReplyDelete
  4. huhu..
    bekalan aku pon kritikal nak mask kronik.
    hehe.
    beli sendirik..!!
    nanti masak kat kor, meGi basah tapi kerinG taruk telur.
    special resepi dari aku.
    diakui sedap oleh seGenap penduduk dorm aku dulu.
    aaaa...
    pasti menyenGat.
    kehkehkeh.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!