Sunday, April 23, 2006

alahai plkn..

semenjak dua menjak ni.
banyak isu-isu + berita-berita menarik kat suratkhabar.
tapi aku tertarik kat isu kematian peserta plkn bebaru ni.

alahai.
alahai.
koranG leh rujuk memana paper mesia.
dalam paper ada baGitau punca perGaduhan adalah kerana keGiatan ejek menGejek yanG tidak sehat.
ada juGak denGar cerita bebudak ni dok main ejek menGejek masa menonton TV.
munGkin budak tu nak tenGok citer Rubi.
pastu kena ejek nGan kenGkawan.
Gitu lah kot.
polis masih menyiasat.

kes kes macam ni buat aku pikir balik,
betol ke tak plkn ni.
aku risau plak nak hantar anak-anak aku Gi plkn.
..ceh. kerisauan yanG terlalu awal.

tenGok saja lah sekaranG.
dulu plkn ada tempoh kat universiti.
skaranG dah takda.
member-member aku kat uni cakap
bebudak plkn ni perosak.
semua harta benda uni dioranG nak rosakkan.

someone has to be blamed for all these foul incidents.
don't you think so?

dan aku rasa, bebudak ni tak salah.
nama pon bebudak.
baru lepas spm.

aku musykil tentanG penGurusan disiplin dalam kem tu.
niece aku cakap, masa dia join plkn tahun lepas,
sianG ada laa slot.
tapi petanG lepas riadah, bebas sebebas tahap leh datinG.
aku pon kuranG penGetahuan pasal penGisian kat plkn ni.
nanti aku study.

hmm.
aku bukan apa.
tu semua pakai duit neGara.
..sebok betol aku nGan duit neGara.
cuma aku berharap objektif plkn tu akan dapat dikecapi.
aku pon pakai duit neGara juGak untuk nak belajar sampai ni.
dan sebab tu aku akan cuba sehabis baik.
sebab ini duit + amanah semua oranG.

pasal plkn tu,
kena tunGGu sampai siasatan tu abis,
baru leh buat kesimpulan.
..still worried about my future kids :P

1 comment:

  1. yaaa..
    mari menghantar anak ke plkn untuk dirosakkan.
    supaya boleh hamil luar nikah.
    supaya boleh belajar bergaduh dan berkata kesat.
    supaya boleh tinggal solat, jadik malaon.

    itulah warga negara yang kita mahukan.
    maklumlah, kerajaan mana ada cukup duit nak bantu orang miskin. jadik kenalah perabih duit buat plkn supaya dapat membentuk masyarakat yang chentakan negara.

    takutnyeh. aku harap lagi 22 tahun, plkn dah takde. oh, ntah2 dunia ni pon dah takde.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!