Saturday, April 15, 2006

oh one million..

yo wasap wasap.
kebuk wasap.

aa.
masa aku sembanG sembanG borak borak denGan member aku hari tu,
dia ada inform aku satu perkara.
dia cakap kat Mlaysia skaranG ada realiti show baru.
'one in a million'
..tah betol tak. kalo tak salah inGatan aku ar.

nah. keteranGan lanjut.
banyak laGi news related, tapi link tak leh bukak plak.
hampehs.

ni cam ala ala akademi fantasia.
malaysian idol ..berhala mesia :P
who will win.
GenG GenG tu lah.
tapi yanG mashuk nya.
hadiah nobel prize dia ialah wanG rinGGit, yakni 1 000 000.
cuba kira berapa kosonG tu..
6 kosonG.
bermakna ni lai tu ialah satu jutak.

memula aku denGar,
aku punya reaksi macam..
..halamak. Gila punya banyak duit dia nak baGi kat oranG.

bila fikir balik,
isk. satu jutak tu.
selama ni kalau ada realiti show slalu dalam berapa ribu je dia baGi.
tak pon sbijik kereta. sbijik rumah.
tu pon dah kira cukup mewah la tu.
ni satu jutak.
0.05% dari peruntukan racanGan malaysia ke 9 tu.

Gila keparat.
seriyes aku rasa buanG duit je.
pertandinGan menyanyi je. kan?
lain la macam rancanGan survivor tu.
dok dalam hutan banat berapa hari tah.

haiyah.
koranG rasa patut ke hadiah dia 1 jutak?
tu haa..
ramai laGi oranG miskin yanG tak dapat nak perGi sekolah tu.
ramai laGi yanG sakit tak dapat rawatan.
..menGeluh.

1 jutak.
1 jutak.
..bikin aku emosi.

9 comments:

  1. change my blog to new one... this the url for it..

    http://fazz.blogdrive.com/

    do update the url..won't used the friendster one anymore...

    ReplyDelete
  2. okeh ma fren.
    nanti aku apdet kan..
    yippee.

    ReplyDelete
  3. dia bg 1 juta bkn 1 juta selepuk camtu..aku rasala..

    dia bg kontrak jd artis, buat album, penerbit, penulis lagu kaw2 puya best, bla bla bla..suma lamsum 1 jota.. kot..

    so ko takyahla risao2..benda2 tu mmg mkn blanje besor..agaknye la..

    ReplyDelete
  4. ye ke weh?
    hmm..
    tah la.
    kekadanG manusia ni ske wat keje bodow.
    we never know.
    heh.

    ReplyDelete
  5. dia tgh audition stage sekarang.

    nanti bila dah tunjuk kat TV, i update kat u..

    i'm not sure of the concept too..

    sejuta tu byk ke? mcm sikit jer. hehehe

    ReplyDelete
  6. yey..!!
    thanks.
    update-kan tau.
    how's baby in mummy's tummy?
    harap2 sehat.
    i wanted to leave comments in ur bloG,
    but couldnt find a way to do so.
    take care..!!
    eat well..!!
    hehe.
    best nye.
    banyak la tuh 1 jutak.
    huhu.
    for me.

    ReplyDelete
  7. aku x hairan ngan sejuta tu...
    but do mind...
    with the hot...
    damm...

    ReplyDelete
  8. isk.
    faz,bila ko nak citer nGan aku ni..

    ReplyDelete
  9. leli,

    sorry babe. wa got stalker yg horror! trauma aku sekarang.. tu yg maleh allow comments. tag bod pun was dah hangkut keluar.

    baby ok dokey. menendang jer :)

    nanti wa bagi buleh comment balik ok. u take kari.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!