Wednesday, May 31, 2006

bukti kekuasaan Nya.

hari ni ada 2 kelas.
kelas literature nGan dissertation.
masa kelas literature tu,
aku perhatikan rata-rata performance memember aku pada kadar yanG biasa.
maksud aku, memember aku [termasuk aku ar] boleh memberi pendapat denGan kritis dan kreatips :P
boleh pikir laGik ar. hehe.

tapi masa kelas dissertation,
nampak cam pemikiran terbantut.
sampai satu tahap bila lecturer tanya sesuatu,
semua oranG senyap.
adakah IQ telah menurun sebanyak 25% ?

myself pon..
aku denGar jek makcik lecturer tu dok tanya itu ini,
tapi otak takmo berkerjasama denGan mulut.
tak leh nak pikir apa apa.
sampai satu tahap kitoranG semua berpandanGan sesama sendiri pastu terGelak kat ke-blur-an memasinG.
dalam hati aku cakap..
"dah kenapa nGan aku ni.. aku rasa aku denGar apa yanG macik Liz cakap tadik. tapi tak reGister dalam otak plak.."

i see it as nikmat kurniaan akal itu adalah milik Allah.
sekilip mata Dia boleh buat kita berfikir denGan kritis.
dan kalau Dia mau, sepantas kilat boleh buat kita semua blur.
jadi, bersyukurlah denGan kebolehan akal untuk berfikir.
nGahah.

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!