Friday, May 12, 2006

wanna tenG with me ? adeh.

adoi. adoi. adoi laa.
..kata aku semasa menuju ke rumah ecah maGhrib tadi.
pinGGanG aku, di bahaGian kiri dan kanan,
terasa senGal.
munGkin ini perasaan mak aku bila dia cakap sakit pinGGanG dok anGkat pasu bunGa.
sakit sey.

ni semua berpunca dari aktiviti riadah petanG tadi.
aku dipelawa oleh beberapa sahabat untuk bermain tenG-tenG.
memula aku macam tak berminat ar.
..alah. tenG-tenG? tak mencabar minda lanGsunG. apa baranG.
..baik aku Gi GojjinG tiGa pat raund. nGahah.
tapi sebab sahabat-sahabat itu berteGas mahu bermain tenG-tenG,
maka aku pun merelakan dalam paksa. uhuk.

ikut Giliran, dan aku adalah oranG terakhir.
Garisan tenG-tenG itu telah dilukis oleh mereka petanG semalam.
tapi aku baru petanG tadi menceburkan diri dalam career tenG-tenG ni.
memula aku menGanalisa permainan ini,
aku rasa sanGat mudah.
aku tenGok sahabat-sahabat aku pun macam mudah jek lompat sana sini.
selanG satu dua petak.
bila tiba Giliran aku, aku campakkan batu ke petak pertama.
dan membuat percubaan untuk melompat ke petak kedua.
*lompat* eh. eh. eh. *jatuh ke tepi*
aiyak. aku GaGal.
cis beGer betul. susah juGak rupanya.
dah lama tu, baru aku sedar yanG tempat kitoranG bermain itu di jalan tar yanG tidak rata.
senGet sebelah.
jadi, perlukan skill keseimbanGan yanG mantap supaya tak jatuh.

makin lama main tenG-tenG tu, aku jadik makin semanGat.
terasa makin mencabar.
ada sampai aku jatuh. luka tapak tanGan dek kerana tersaGat kulit kat jalan tar.
bukan jalan tunku abdul rahman ye.
adeh. cakit.

kaki aku pon rasa cam terkehel sket.
pasal masa melompat tu, banyak Guna kaki sebelah kanan.
sebab kaki sebelah kiri kuranG power berbandinG kaki kanan.
ehek.

balik dari bermain tenG-tenG,
aku tido 5 minit.
banGun je dari tido-tido kambenG itu,
terus aku rasa cam ada sesuatu yanG tidak best kat pinGGanG aku.
arGh..!! saket nya pinGGanG saya..!! tulun.

bila berjumpa denGan sahabat-sahabat sepermain tenG-tenG [..aku ada teman. teman sepermainan. pa.pa.pa~ :P]
dioranG pun nGadu senGal sana sini.
..oh. aku tidak keseoranGan rupa nya.

esok bila main tenG-tenG, kena buat warm-up dulu ah.
huhu.

nOtasi utk diri : sapa kata main tenG-tenG tak payah warm-up?! sapa? sapa?

nOtasi untuk sahabat-sahabat sepermainan[..teman sepermainan. pa.pa.pa~] :
koranG, aku malu nak nGaku tadi.
so aku nGaku kat sini je lah.
tadi adalah penGalaman kali pertama aku bermain tenG-tenG.
sekian.
arGh..!!
takpe. tak dosa pon :P
aku pernah tenGok kenGkawan masa kecik main,
tapi tak pernah lak terpikir nak main skali.
uhuk.
dah bebesar ni, dok buat deGree, baru laa nak main tenG-tenG.
huhuhu.

hoi. mencabar sey main tenG-tenG ni.
yanG jadik nya sakit pinGGanG tu sumer, nape tau?
pasal kitoranG tadi bukannya calanG-calanG lompat sana sini. [..tan sri. bukan jalanG-jalanG. calanG-calanG.]
lompatan averaGe adalah sejauh 1.5 meter [nOte: sbelah kaki jek].
dan rekod lompatan terjauh adalah sejauh 2.5 meter.
pepeperGh.
ko inGat ape?
aaa.

adeh. adeh.
mana minyak yuyi cap limau aku ni.
*membuka botol minyak yuyi*
*satu bilik bau minyak yuyi*

sori aku lama tak apdet.

3 comments:

  1. Anonymous12:07 PM

    hikhik..ow tu pes time main ka? wakakak.x sesia aku gelak golek2 kan korang.

    ReplyDelete
  2. demmit. koranG tu pemerhati dari tinGkap jek.
    baGi la sokonGan moral + pendidikan islam.
    ampeh.

    ReplyDelete
  3. wakakakak..
    LomPatan paradigma di atas garis abnormal(cozjalan tu senget sket)..
    *hoho*
    xpe cik leli,ni baru warming-up session..
    lepas abes demam keje mike nih,kite truskan tournament nih..
    aja-aja..F.I.G.H.T.O.W!
    --jgn serik mencoba lagi yaa..--

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!