Sunday, September 24, 2006

..biar aku cedok kan

adakah kamu berpuasa pada hari ini?
jadikkan puasa itu berbaloi
..lantas baru lah bleh kecapi nikmat nye.


ok lah.
hari ni aku nak letak post yanG berdarah sejuk.
selalu aku tampil nGan mende mende yanG ceria-cerie.
so kalo tak ske baca, this is yer limit.

_________________________________









hmm.
dah lama dah aku berperasaan macam ni.
ia sanGat sanGat buat aku runsinG.
aku rasa sebab tu muka aku naik jirawat.

..tapi aku pelik apsal oranG slalu cakap aku cool.
..aku beGitu hipokrit. ye ke?
eek.

ya allah. aku syukur.
aku benar benar syukur.
tapi tu lah.
macam yanG kita slalu denGar.
ujian allah ada dua.
1. keperitan
2. nikmat

munGkin aku terlalu banyak menikmati.
lantas membuatkan aku sedikit sebanyak GaGal dalam ujian anjuran allah itu.

untuk mereka mereka yanG banyak melalui kepayahan,
aku sanGat inGin nak berikan nikmat aku untuk koranG.
keGembiraan.
kalau ia berbentuk sperti sup ayam.
akan aku cedok.
letak dlm manGkuk.
siap ada isi ayam laGi.
..tulanG pon ada kalau mau.

itu hanya Gambaran.
tapi janGan fikir nikmat yanG allah baGi tu tak leh merosakkan kita.

macam sup ayam tadi.
kalau makan banyak sanGat,
kelak akan rasa senGkak.
tak best tu.

..apa la aku meraban ni.

takpe lah.
yanG pentinG koranG faham konsep ujian dari allah tu.
bukan saja ujian itu dalam bentuk keperitan,
tapi juGa kesenanGan.

dan satu laGi yanG perlu koranG faham.
..dan aku pon kena paham.
bahawa Dia takkan baGi kita ujian yanG tersebut kalau kita tak boleh nak pass denGan cemerlanG.
..it's just up to us.

adoi.
dah nak dekat setahun aku menjalani ujian itu.
tak abes abes.
hari hari nak kena jawab soalan itu.
tapi aku tak pernah ada jawapan.
aku tahu otak aku dah develop denGan baik.
otak aku dah ada jawapan nya.
tapi hati aku.
hati aku.
..hati aku.

aku sanGat sanGat menunGGu hari yanG hati aku cakan cakap kat otak aku:
"ok otak. sila tulis jawapan tu. aku dah redha."

porQue? porQue?

*menjelinG kearah dissertation yanG meronta-ronta disiapkan*

hmm. tu jelah aku nak konGsi.
aku tau takkan ada yanG paham.
tapi tak menGapa.
sebab aku pun sama.
tunGGu lah sampai aku yanG faham dulu,
baru koranG akan faham juGak nanti.

terima kasih sebab membaca denGan panjanG lebar nya.
aku ni tak berapa reti nak meluahkan isi hati [..yanG menanGGuh untuk menjawab soalan ujian itu].

please doakan yanG terbaik untuk aku.

mode: sedih banGat.

stay tuned je lah.

4 comments:

  1. Anonymous7:24 AM

    soal ati.
    cite aku lain.
    konye lain.
    dienye lain.
    u cry for it.
    u bleed for it.
    n it doesnt solve a thing.
    in d end,it doesnt really matter.
    *huhu.cam x kene context je*
    panda is back

    ReplyDelete
  2. ya lah my fren.
    in the end all of it wont matter no more.

    and when will 'in the end' come?
    sant seem to put up with it.

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:41 AM

    org kate.bende ni,org len blh tlg nasihat jek.the rest is entirely up to us.sbb yg tanggungnye,kite.people say that to me,often.gosh.its hard.just hope it'll be gone,like the summer.
    mak panda

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!