Monday, October 02, 2006

maju ke? [..disebut nGan slang jipun]

'cyber cafe' di skolah : ..untuk pelajar buat tuGasan, budayakan ICT.

sbelom aku meneruskan azam aku untuk nak tambah 1000 perkataan ke dalam thesis aku,
aku nak konGsi-konG citer zaman shih huanG ti dulu.

ni aku terinGat laa zaman zaman aku sekolah dulu.
masa aku join kelab kompiuter skolah.

yanG menarik dan spesel nya kelab kompiuter skolah aku tu,
ada beberapa minGGu juGak lah yanG didedikasikan untuk slot:
'mari-habeskan-duit -kerajaan-denGan-main-mIRC'

aku inGat laGi ada sekali tu,
masa tenGah dok chat nGan soranG mamat ni
[note: masa kelab kompiuter kat skolah]
dia tanya aku kat mana. >> asl plz

sebaGai seoranG pelajar yanG jujur,
aku cakap la aku kat skolah.
mamat tu memanG tak caya laa cakap aku.
dia kata skolah mana nak baGi bebudak pakai mIRC waktu skolah.

mentality muda aku tak dapat nak berfikir denGan dalam,
lalu aku iGnore komen mamat berkenaan.
..mentality masa tu: pedulik hapa aku. janji aku leh chattinG.
..memanG mentality seoranG penGhabes duit rakyat.

hmm.
nGape ek skolah aku leh jadi sampai Gitu.
miteriyes sunGGuh.

tapi aku rasa 10000 skolah skolah yanG disebut dlm news tu takkan jadik macam tu laa.
dulu memanG laa oranG pekak+buta IT.
tatau camna nak block proGram.
tapi skaranG kan mesia dah maju.. (-_- )

hmm.
Gamak kalo benda macam tu berlaku juGak tatkala aku dah berGelar sensei.
aku akan..
aku .. akan..
join chattinG skali ^_^
nGahah.
tak lah. pepandai lah aku sekolah kan bebudak nanti.

ye. ini lanGkah nak memaju kan kita.
..ye. ini juGak boleh jadi lanGkah untuk memundurkan kita.
.. ..ye. kite kene pilih nak melanGkah kearah mana.

stay tuned.

1 comment:

  1. samala kita dulu, main mirc je kejenya..hehhe..tapi dari situ la aku tahu macam mana nak godek ilmu guna tenet.

    maju la tu kan?eehhehhe

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!