Tuesday, November 07, 2006

amazinGly [funny] hOw thinGs chanGe

[Disclaimer : entry ni dedikasi aku untuk tutor aku]


ahahaha.
sile lah Gelak.
klasmet kopimet aku dah tentu menunGGu-nunGGu je aku tulis entry yanG cam ni kan?
bukan aku tak kenal koranG aa.

ye.
jujur dan ikhlas aku cakap,
akumemanG benci dia Gilak-Gilak kaw-kaw dulu.
ape tak nye.
first day masuk kelas dah nak carik pasal nGan aku.
sumer aku buat takde yanG betol.
sumer salah belaka.

benda-benda camtu lah yanG buatkan aku benci kat dia.
inGatkan aku soranG.
rupa nye beudak len pon sama.
apatah laGi bila dia kuarkan kenyataan 'useless' nye yanG sunGoh useless itu.
terbakar sumer haa.

dan kejadian yanG palinG da'bOmb ialah
bila masa aku ketahui bahawasanya dia lah tutor aku.
..oh menGapakah dia dilantik untuk memantau dissertation Gwe?

i rarely shriek [those days la]
but i shrieked when i found out that she will be tutorinG me.
aku rasa satu plymOuth denGar haa.

arGh.
..kenapa?
....menGapa?
......baGaimana?

tapi.
tapi.
kenyataan haruslah aku terima.
so, aku pun terima lah nGan hati yanG aku tak pasti keikhlasan nye.

masa hari pertama tutorial nGan dia,
aku sunGGuh berdebar.
kalau dulu selisih jalan nGan dia pon aku tanak.
ini aku nak kena berbincanG one-to-one nGan dia.
mampukah aku?

tapi ada oranG nasihat kat aku
"kite nak amik ilmu dari dia"
..pepandai lah fikir the rest of that Quote.

ya benar skali kata-kata oranG itu.
dan aku tak malu untuk katakan disini,
yanG aku malu denGan tindakan aku yanG over membenci nya nGan sepenuh hati aku dulu.

Gosh i'm selfish.
memanG dia ada membuat salah.
but i shouldnt have just seen that.
bila dipikirkan balik,
since that very first day dia melanGkah masuk kelas kite,
yanG dia teGur aku tu sumer nye just nak membetOl kan bende-bende salah yanG aku buat.
tu je pon.
..ye lah. aku ni cepat melatah. kan ba`wan?

and skaranG.
aku rasa sanGat senanG berkerjasama denGan dia.
dia tolonG aku nGan dissertation aku,
dan sbaGainya.
membuatkan aku rasa sunGGuh bersalah membenci wanita itu suatu ketika dahulu.
-_-

ehek.
but. well.
itu antara peristiwa yanG aku takkan lupakan kat mOrjan ni.
adakah kenanGan pahit atau manis?
dedua pon bOley..

just untuk renunGan kita bersama [especially aku]
dari surah albaQarah ayat 216 [2:216]

"..Dan bOleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik baGi kamu. Dan kamu munGkin sukakan sesuatu, sedanGkan ia lebih buruk kepada kamu. Dan hanya Allah yanG menGetahui sedanGkan kamu tidak menGetahui.."


ok lah.
itu je sesi menGinsOfi kejadian dulu pada malam ni.
esOk aku nak kena hantaQ chapter 3 yanG belOm pun wujud.
yaaaaa..
selamat berdissy kepada team marjOn kohot 1.
yanG dah siap leh ikut abul Gi mancinG kat laut.
teeheehee..
..denGki siot.


stay tuned.

2 comments:

  1. another so called anonymeuss10:52 PM

    eh?
    lihat perenggan 3 line 3.

    beudak
    cth ayat: saya telah pergi ke beufort bersama beudak yg beutipul iteu. kemeudian sayeu jateuh beurgolek. beuliau bergeulak "heu heu heu".

    sekian.
    terima kasih kerana mengingati diriku dengan mengabadikan namaku pada ayat ke-2 perenggan akhir itu.
    eheuk.

    ReplyDelete
  2. aheuheuheuheu..
    keu ko nGan weu sameu sajeu.
    sukeu jadeukan typeu akeu bahan.

    ..adueh. munceunG meuleut akeu

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!