Wednesday, November 01, 2006

merasa.terasa

yaa.
ini tiada kaitan denGan perasaan yanG masih hidup mahupun yanG telah meninGGalkan donia yanG fana ini ok?

hari ni..
*check jam*
paGi ni aku nak mem-bloG tentanG ice-cream.
ice-cream dalam BM apa hah?
ermm..
aaaa..
ada ke?
*check kamus dwi bahasa*
owh. aiskrim.

:P
heh.
aku nak cerita laa.
dalam sebulan yanG lalu,
supermarket kesayanGan ramai,
yakni; ASDA
membuat promosi untuk aiskrim-aiskrim yanG branded.
1. haGen daaz
2. Ben + Jerry [2 oranG lelaki keGemaran ramai]

prOmosi tersebut telah menurunkan harGa satu tub aiskrim tersebut dari £3.80++ kepada £2.
ini telah menyebabkan fenomena dimana ramai kenGkawan aku menGGila denGan memboronG aiskrim-aiskrim demikian secara pukal.
Gilak ah.

asal bukak je peti, haGen daaz vanillaa.
asal bukak je peti, ben + jerry half baked.
asal bukak je peti, haGen daaz toffi.
asal bukak je peti, ben + jerry brownies + fudGe.

kalau dulu____________
asal bukak je peti, aiskrim smart price.
asal bukak je peti, aiskrim smart price.
smart price. smart price. smart price.

*note: smart price nye aiskrim hanyalah berharGa = £0.74 untuk satu tub
[..eh.betol ke? maklum laa, lama tak beli aiskrim smart price :P]

hamboi. kemain laGik ek.
tapi sapa tak rembat beli aiskrim tersebut masa promosi tu,
kire terkilan laa.
dah laa wallet memasinG tenGah menanGih skaranG.
jaja tak masuk duwet.
harapan laa nak beli aiskrim ber-brand yanG dah takde promosi itu.

yanG kelakar nye kan,
masa dok bukak peti asik ternampak aiskrim mahal je,
ada plak skali tu bukak peti,
kelihatan aiskrim smart price yanG telah di-disown oleh tuan nya.
hampeh tol.
mentanG-mentanG laa musim makan aiskrim mahal.
aiskrim smart price diketepikan.

tak cukup denGan itu,
ada plak oranG-oranG yanG menGhina aiskrim smart price itu.
:)) :))
memalukan laa
hape laa.
adeh laa.
kecik ati aiskrim smart price itu.

dah laa.
dah laa.
maafkan aku di atas ke-meraban-nan aku ini.

stay tuned.

6 comments:

  1. best nye...
    makan ice cream...
    same ngan aku...
    gile makan haagan dazs...

    ReplyDelete
  2. sedaaaaaaap.
    balik kanG nak mencuba sara lee plak.
    kalau ada duwet lebey laa..
    kalo takde,
    telan paddle pop je le.

    ReplyDelete
  3. Anonymous2:52 AM

    oit.
    besday gal.
    ko nak eskrem ke sbg adiah besday?
    smart price je la..
    ahaks!
    HEPI 22ND BESDAY,makcik!
    wakakaka.
    woo>

    ReplyDelete
  4. cis.sbaGai hadiah aku nak ko tulun buatkan dissey aku bley?
    adakah aku mintak yG keterlaluan?

    ReplyDelete
  5. ahahha, sian la kita sebagai pelajar ni..nak beli aiskrim pun kopak.tapi takpe sebab ted tak makana aiskrim...hehe...smart price tu memang menyumpah la t sape2 yang makan die time tade duit,,heehe

    ReplyDelete
  6. smart price adalah 'student price' sbonar nyo. eekeke..
    takde lah.
    jukinG jukinG.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!