Sunday, December 10, 2006

konsesi.emO

i was never close to my abah as close as i am with my mama.
maybe becoz of the fact that he is the only male in my family.

kalau kat rumah,
aku takde laa nak buat lawak-lawak cipan nGan abah aku.
bukan macam nGan mama aku.
aku sanGat open lah nGan mama aku.
pasal dia pon cam satu kepala je nGan aku.
bukan lah nak kata abah aku tu tak sekepala nGan aku,
in fact, aku tatau sanGat pun abah aku tu sekepala nGan aku ke tidak.
kekadanG dia pun buat jek lawak cipan macam yanG slalu aku buat.
..hmm.

bila aku telefon rumah,
takde cakap pon nGan abah aku.
slalu nya kalau aku telefon rumah,
aku just cakap nGan mama aku + liana.
kalau alonG ada, cakap nGan alonG skejap.
dan selalunya aku kirim salam aje kat abah aku.

ada juGak terkadanG abah tetibe nak cakap nGan aku.
..time tu aku akan start rase pelik.
pasal tak penah-penah,
tetibe je nak cakap nGan aku pulak.
and masa tu akan terdetik bende-bende macam..
..aku ada wat salah ke.
..ada bende pentinG ke.
..abah nak suh aku beli ape-ape ke.
tapi sebenar nye abah aku just nak tanye khabar 'directly' kat anak dia yanG soranG ni.

dua tiGa hari ni aku kerap pulak telefon rumah.
..dan macam biasa lah takde pon cakap nGan abah aku.
juz denGar suara dia kat belakanG.
tapi dua tiGa kali telefon rumah,
asik bercerita [berGossip] nGan mama aku pasal abah aku je.
..abah dapat offer kerje kat sini.
..abah beli motor baru.
..abah itu.
..abah ini.

dan aku tekun mendenGar perkembanGan baru abah aku.
..abah. lama kite tak borak berdua.

smalam aku ada bercerita kat bebudak ni.
pasal abah aku dapat offer kerje kat maktab aku.
aku asyik merunGut je
..nanti abah aku observe aku laa.
..aku nak kene behave laa.
..tak leh datanG kelas lambat laa.
*jap. penah ke aku datanG kelas lambat?*
..ishishishishiii..

tapi.
ada soranG member aku nih.
dia cakap, "eh.. best nye.."
masa tu terus je aku jawab
"bez ke hape nye. susah laa. nanti itu... nanti ini.. yada..yadaa..."

tapi paGi ni aku terdetik.
...
member aku tuh.
bapak dia kerje jauh dari rumah dioranG.
jauh dari family dia.
sedanGkan dia sendiri pun tak inGat bile kali terakhir dia jumpe bapak dia.
..what she would Give to have her father close to her.

dan aku.
sebok merunGut kalau abah dekat susah laa.
ape laa.

patutnye.
aku boleh je jumpe abah aku anytime.
nak telefon pon anytime.
abah aku dekat je nGan aku.
..tapi kenapa aku yanG menjauh?
:'(


aku sedih laa.
aku ada banyak sanGat peluanG untuk rapat nGan abah aku.
tapi aku tak Guna kan pon.

lepas balik mesia ni
insyallah aku cuba baiki keadaan.
aku akan belajar menGharGai apa yanG aku ada.
bak kata seseoranG,
"ko inGat ko cikGu, ko kene menGajar je laa?
belajar pon kena juGak.."

..betol tu :'(


ish. emosi nye aku pepaGi ni.
skaranG abah aku masih tenGah pertimbanGkan
samada nak terima offer keje tu atau tidak.
pasal dia sayanG nak tinGGalkan rumah kitoranG kat sGpetani tu.

aku harap abah aku tu terima je laa offer tu.
boleh aku Guna kan tu sebaGai peluanG :)
..peluanG boleh juGak masuk kateGori peluanG nak mintak duwet. peluanG nak pinjam kete. dan sebaGainye :P
..tu peluanG nak menGambil kesempatan nama nye :P

tadi aku beli man utd t shirt kat abah aku.
harap dia suke.

selama ni aku slalu je baca forwarded email pasal kite kene slalu sayanG kat mak kite.
kite kene harGai mak kite slaGi ada masa.
jaranG betol aku baca pasal ayah.
hakikatnye kite kene laa sayanG dua-dua kan?

abah aku slalu cakap,
aku lah harapan banGsa family kitoranG.
oleh itu, aku nak cuba buat yanG terbaik untuk penuhi harapan tu.

yehh. Gambatte leli-chan..!!
..ehehehe.


ye.
aku tau.
patut nye aku apdet pasal kasut baru aku
*tinGtinGtinGtinG*
ehehe..

tu boleh cerita lain kali ah.

stay tuned.

2 comments:

  1. Anonymous8:12 PM

    leli.
    ko dah beli lom tie yg bapak ko nak tuh??
    hehe.
    woo

    ReplyDelete
  2. owh sey.
    sib baik ko inGat kan.
    hari tu nak beli kat moss,
    tutup plak.
    keep on remindinG eh.

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!