Thursday, April 12, 2007

..for the luv of kiroro




memula aku encounter nGan kiroro
ialah bile aku mencilok cd laGu tunanG alonG.
..kohkohkoh

dlm cd tu ada beberapa laGu2 jepun len.
tapi entah kenapa jari telunjuk aku neh
rajin betol klik 'replay' button tu pada laGu miraie.

camtu lah love at first siGht aku pd kiroro.
..er. love at first listeninG.
hehe.

mase tu cuti skolah.
asal bukak je komputer,
mesti laGu tu je yanG aku pasanG.
dalam beberpa minit je,
aku dah boley hapal laGu tuh.
heeee..

asik aku dok dnGr laGu tu sambil tepekik-pekik nyanyi sama,
tetebe bile aku berpusinG kat sbelah kanan aku,
ada muke sorang pacik tua yanG tidak dikenali.
..warGh. tokojut den.
mintak derma rupa nye.
hish. kus smanGat.
..heh. leka snGt dnGr laGu miraei.

bile skolah bukak,
kebetulan pulak bebudak class japanese kene blajar laGu tuh.
heh.
aku pon ikut sama,
walopon hakikat nye aku amek french.
n_n

aku sukeeee kiroro miraei.
suara ala-ala husky yanG shweet.

ada laa dalam tiGa pat tahun
laGu tu jee yanG aku tau.
laGu len dari kiroro, wa tarak tau.
hehe.

sampai laa satu hari tu
semasa aku menompanG nek myvi ayanG.
..ayanG adalah kakak kpd ochet.
..ochet adalah kakak kpd odie.
heheh. terer tak aku?
tereris :P

haaa..
mase aku nek kete deranG laa,
aku tedenGr satu laGu neh.
dan serta merta aku menjatuhkan cinta kpd laGu demikian.
kohkohkoh..

so, aku pon tanya laa pada ochet.
"wahai ochet yanG boleh tahan bijak bestari tapi kekadanG senGal,
apekah tajuk kpd laGu yanG sunGGuh sedap dimakan, erk. sedap didenGar neh?"

dan sperti yanG aku kate kan tadi,
dek kerana beliau ni bijak tapi senGal,
beliau pon menjawab,
"aaa.. aku tatau."
..hampas.
tapi beliau ada mention yanG itu adalah laGu kiroro.
ehem2 ochet telah membelinya dari neGara sushi dan dnGn sukacita nya menGhadiahkan cd kiroro tu pade ochet.

tanpa membuanG masa,
aku meminta kebenaran untuk merembat cd berkenaan baranG sehari dua.
hehe..
asik cilok jek aku neh.
..baek punya cilok.

dan skaranG aku dah ada baaaanyak laGu kiroro.
kohkohkoh..
sumer laGu bez Giler.

bile aku drive jek,
mesti aku nak mainkan cd tuh.
sampai mama aku pon dah hapal :P
..mama, ma memanG werld.

huhuhh..
kiroro power.
tak mcm penyanyi lain,
deranG ni tak memerlukan pablisiti murahan tu sumer.
deranG ni terkenal dGn palisiti dari mulut ke mulut je.
erk. tak tak. bukan CPR. bukan.

vokal + alunan piano deranG tu
dah cukop utk jadikkan deranG bez.

horey kiroro..!!
horey jipun..!!
horey hola..!!
ekekeke..




**aku baru pas abes wat esaimen neh.
hns. hns.


stay tuned u ols.

1 comment:

  1. Anonymous3:11 AM

    so, aku pon tanya laa pada ochet.
    "wahai ochet yanG boleh tahan bijak bestari tapi kekadanG senGal,
    apekah tajuk kpd laGu yanG sunGGuh sedap dimakan, erk. sedap didenGar neh?"

    ~
    wahai Cik Leli sahabat-ku...
    Ko dah puas idup ke??cess..aku ingat ko gurau jek when u mentioned bout ur latest entry the other day...

    haii...sabo jelah...

    ReplyDelete

saya yakin saya kunci komen ini..!!