Wednesday, September 26, 2007

aku sebijik karipap

haiii.. bosan nye meniti hidup yanG macam ni.
asik kena tunGGu. tunGGu.
tunGGuuuu.

tunGGu ape?
tunGGu untuk oranG nak beli aku laa.
aku kan sbijik karipap. ehek.


tapi skaranG nidah nak masuk waktu berbuka jek.
tak juGak ade oranG yanG beli aku.
ehh..
jap. ade awek laa.
nGorat la skit.
..cuba memlemparkan senyuman palinG menarik.
aiseh. dia datang ar.
kontrol. kontrol.

"mak, kasik oranG karipap ni sinGGit"
"enGkau ni, dah beli banyak kat pasor ramdan tu pon nak beli laGi?"
"alaaa.. oranG nak carik karipap laa"
"heh. ye lah. nanti mak bunGkuskan"

alamak.
dia nak pilih aku tak arini eh.
sabar. sabar.
sabar kan sparuh dari isi karipap. ehek.

aku melihat je dia pilih mohd sidek nGan ahmad lutfi,
tu GenG aku tu.
pilih laa aku..!!
pilih laa aku..!!
..cam laGi sila on 7 lak.
ark! aku kena kepit.
nyet!
lantas aku dimasukkan kedalam plastik beG berwarne merah jambu.


yeh! koranG, kite terpilih ar petanG ni.
syabas bete, syabas!
"lek ar, karip. ko ni overdose betol la." kate si sidek.
"wei. aku pon eksaited juGak neh. bez wei. leh masuk asrama pompuan. tih. tih. tih" lutfi menGekek.

pandanGan dari dalam plastik memanG tak best lah.
kabur jek.


suddenly..
Allahu akbar! Allahu akbar!

eh. dia bukak platik la wei.
tenyum! n_n

ms. jay san: hmm. dah lama ni mencari karipap yanG sedap. harap2 yanG ini sedap.
ms. jay chOw: nGap! hmmm..
ms. jay san: nGap! chew. chew. chew. oke.. yanG ni sedap.


aik.
aku dah tinGGal kesoranGan?
lutfi nGan sidek dah slamat dihadamkan oleh awek berdua ni.
aku? wei! aku sape nak makan.
tu laa. beli tiGa bijik,
nak konGsi dua oranG.
camne tuh?
dah laa aku ni sedap. kan nak laGi kan?
kan? kan? hns. hns.

suddenly juGak..
aik. aik. ape ko buat neh.
aku dibunGkus nye balik nGan plastik tu?
abes tanak makan aku ke?
tsk. tsk.

..kedenGaran dari luar plastik.
"adeh kenyanG ar. simpan buat sahur lah"

owh. oke.
nak makan time sahur takpe.
janGan dia lupa kat aku dah.

_______esok nye time sahur.
aik. minah ni lalu je.
pssssstttt..!!
ko lom makan aku le.
oit. makan loti lak dia.
ceh.


______luse nye time sahur.
zzzzzzz... nGaa..!!
Gempa bumi!
eh. dia nak makan aku ke?
ms. jay chOw: leh. lupa lak aku nak makan karipap neh. *sniff sniff* aik. elok laGi? umm. makan lah. nGap!







dan beGitu lah berakhir nya riwayat sebijik karipap.
kui kui kui.
moral of de story ialah
aku makan karipap 2 hari lepas punye untuk sahur ari neh.




sekian.
slamat berpose!
stay tuned u ols.

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!