Sunday, September 23, 2007

..ji end

skaranG ni dah pukul 9 paGi
pada hari ahad yanG tak berapa nak heninG neh.
stelah berhempas pulas
melintanG patah
membujur lalu :P
aku dah habes kan 3 bulan precticum aku
kat Sekolah kebanGsaan DenGkil.

jap laGi aku dah nak beranGkat pulanG ke KL.
ntah bile laGi laa aku nak jejak ke denGkil ni.


macam biasa laa baGi cikGu cikGu prektikel
buat mural [kesan peninGGalan kat dindinG dindinG skolah].
spanjanG minGGu lepas aku nGan bebudak Grup aku dok menGerjekan dindinG yanG maha panjanG tu.
hasil nya, kitoranG lukes berapa belas bendera neGeri dlm mesia tah.
aku pon tak inGat. huhu.

asek dok menGadap dindinG je,
imaGe dlm otak aku ni pon asek terbayanG dindinG dindinG itew.
uhuhuk.

tapi, kire menjadik laa.
takde laa buruk lukisan kitoranG tu.
takdelaa kalo oranG tenGok akan rase nak padamkan lepas sminGGu kan.
itu keji ye adik adik.
haha.

______nearinG the edGe
minGGu terakhir kat skolah denGkil sanGat menarik tertarik baGi aku.
selain hampir tak nGajar lanGsunG :P,
memacam ar jadik.

tapi hari last tu memanG shahdu sey.
dari awal laGi aku dah rase shahdu sbenor nye.
bukan pasal nak tinGGalkan skolah itew,
bukan pasal nak tinGGalkan daerah sepanG panG panG itew,
bukan pasal nak tinGGalkan 'aya' dan 'kawekawa' security,
bukan pasal nak tinGGalkan pakcik Gatai 'kedah-penanG',
bukan pasal nak tinGGalkan macik + pacik kentin yanG masak sanGat sedap, murah dan banyak itew,
bukan pasal nak tinGGalkan bilik Guru yanG berkayu tianG seribu itew,
bukan pasal nak tinGGalkan Malee Sejati,
..adeh penat.

tapi pasal sayanG sanGat nak tinGGalkan anak-anak aku nGan kakak-kakak otai kat skolah tu [dan juGe abG-abG tak berape nak otai soranG dua :P].

aku lemah betol laa.
ade ke bebudak ni nanGes bile salam nGan aku utk kali yanG last.
siot betol laa.
tak semena-mena aku pon berGenanG.
lemah. lemah.

bebudak ni. anak-anak aku.
..anak ramai, ayah nye belum ade. hee.
bebudak ni. anak-anak aku.
is the only reason why i wanted to Go to skool everyday.
is the only reason why i never skipped class everyday.
is the only reason why i sometimes pray ada relief bile aku takde kelas.

Gosh. i'm so in love with them.
mmwah mmwah..!!

ye. memanG deranG nakal tahap sin chan.
melompat sane sini.
tak denGar cakap.
tak reti-reti nak buat kerje.
asek meniru je.

so what? bebudak memanG macam tu.
kalo deranG tak macam tu, mesti ada somethinG wronG.
haha.


ada sekali tu aku demam selsema
..tinGat plak iklan skot imulshen "dia selesema, cekGuuu"
hehe.

aku memanG nGade skit kalo demam,
badan jadik lemah Gile, nak bukak mate pon tak larat.
tapi bile aku masuk kelas,
tenGok anak-anak aku,
made me smile, made me lauGh,
terus rase bersemanGat :)

aku suke bile deranG panGGil "miss..!!"
bile deranG berebut-rebut nak salam nGan aku.
bile deranG datanG peluk aku.
bile kak yonG slalu cakap "miss, masuk laa kelas kite.."
bile deranG jawab bile aku tanye "what day izit today classss?"
bile shahmi nyanyi kan laGu-laGu yanG aku ajor dlm kelas.
bile farhan tak dapat jawab soalan aku. haha. leh cubit.
bile deranG berebut-rebut nak tolonG anGkat baranG-baranG aku letak dalam kete, balik ke bilik Guru.
..selalu nye aku melenGGanG je, pasal habes sumer baranG aku dianGkut nye.
aku suke bile amali berkerut-kerut dahi nak lukis bunGe raya.
..walopon aku ckp tak reti lukis tak ape, still dia nak lukis juGak.
aku suke bile deranG slalu suh aku blanje deranG makan.
..tapi tak dapat pon. hehe.
aku suke bile deranG slalu usha aku kat perhimpunan.
aku suke bile hasmira dah pandai membaca simple sentences.
aku suke bile idlan buat kerje-kerje yanG aku kasik.
aku suke bile ain terGedik-Gedik nak jawab soalan aku.
aku suke bile safwan datanG dari jauh [budak kelas lain neh] juz sebab nak salam nGan aku sambil tersipu-sipu malu.
aku suke bile muhaimin manje-manje nGan aku.

aku suke. aku suke. aku suke. aku suke.

:'(

alhamdulillah 1st official teachinG experience aku macam ni.
insyAllah aku takkan pernah lupa kan mereka ni.

metafOra:
mereka ni lah lampu-lampu jalan yanG meneranGi jalan yanG Gelap, panjanG, berlopak, berliku kat denGkil tu.

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!