Thursday, July 31, 2008

Durians, yes. burpinG, no-hO..!!

well.
as most of u wud kno.
its the durian season in sGamat.

..i perfectly have no idea why sGamat is famous-amos for durians.
they all taste the same to me.
ahaks.

anyways,
memandanG skolah aku tu memanG kawasan kebun-kebun
it's a no surprise to see durians terGolek tepi jalan
or GuGur like on yer bumbunG kereta [?!]
hehe.

and almost everyday
there'll be at least 1 bijik durian for the teachers to eat.
..courtesy of makcik kentin, that is.

now i really like durians.
especially yanG isi tebal tuh.
durian kawin eh oranG panGGil.
perGh. memanG mashuuuuuk.

..aku tak kesah panas badan sebab makan duyan.
..aku tak kesah saket tekak sebab makan duyan.
..aku tak kesah peninG2 sebab makan duyan.

tapi aku sanGat tak suke bau sendawa duyan..!!
blarGh !

bau dia.. mak aih.
macam bau Gas beracun wa cakap lu beb.
mushuk.

tapi aku memanG tak boley lupe laa mase raya aidilfitri tahun 2000.
mase tu raye and musim durian kire serentak laa.
family aku pun sudah anGkut duyan bebanyak laa.
..memanG kitoranG satu femili ske duyan neh.

almaklum lah tenGah raye kan.
so ramai laa tetamu kehormat dan kehormon yanG datanG bertandanG ke umah.
skali bile tGh borak2 kat meja makan,
tercium bau Gas.
"erk. bau macam Gas bocor jek ma", kata ku denGan wajah separa inesen campur kiut.
"aa. pi tenGok kat dapo. lupa nak tutup Gas kot", kata ma aku pura-pura inesen.

nGan penuh kemusykilan dahi berkerut-kerut aku pun peGi siasat.
takde plak memane dapo Gas yanG terbukak.

lepas jek sumer tetau memulanGkan diri mereka masinG2,
ma aku pun membuka pekunG di dada.
rupanya dia sudah sendawa laa makan itu duyan.
bushuk punye woranG.
hehe.

sejak ari tu baru laa aku tau yanG lepas makan duyan,
jangan laa nak sendawa sesuke kulit durian ko.
nGahahaha.

it was a smelly lesson learnt.
ekeke.

stay tuned u ols.


..mmm. ma, kalo ma bace, oranG mintak ampun taw.hee~

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!