Tuesday, January 27, 2009

..konG si konG si konG si ni

yah.
slamat CNY.

best nyek!

sebab dapat balik espie.
pastu makan banyak buah limau.

ni aku nak citer laa.
sempena cuti ni,
aku dan kaum-kerabat aku ni
menyambut baik seruan kerajaan
untuk zoom malaysia.
kire cuti-cuti malaya laa.

secara tetibe dan spontaniyes nye mama cakap
"jom pi makan nasik kat ayaQ tejun"
..lantas kami sumer menGanGGuk kapla tandak setuju.

nasik dah masak.
baju mandi dah pek.
..tapi tadak bikini bottom yer.
haha.

drive punya drive.
tiba lah kami di suatu tempat yanG aGak femes bernama 'Batu Hampar'.
ataupun dikenali dbaGai batu hampaQ.

dah pakinG kete baek punya..
skali aku intai itu anak sunGai,
..ceh..!!

mana peGi air nya, donG?!
ya Allah.
apakah maksudnya semua ini?
yanG ada batu je.

aku kekompiusan.

memanG sesuai lah nama tempat tu batu hampar.
sebab yanG terhampar hanyalah batu-batu sunGai semata.
sunGai nya tadak!
padahal dalam naviGator kereta abanG ipar aku,
dia cakap 'Batu Hampar Waterfall'
kunun laa.


disebabkan abah sanGat kaGum denGan smanGat aku yanG berkobar nak mandi sunGai,
beliau pun bawak lah kitoranG ke Tupah. [another waterfall]

alhamdulillah rezeki menyebelahi kami.
walopon ia tidak seindah 8 tahun yanG lalu,
tapi cukuplah untuk memuaskan nafsu telinGa aku mendenGar deruan air sunGai yanG ala-ala menenaGkan.
hek hek.

adoi.
kesah nye nak cuti-cuti malaysia.

oke lah.
ni aku kat tenGah hiGhway ni sbenarnye.
kat mana ni?
owh.
dah nak dekat Nilai.
oke u ols.
cuti banyak hari laGi.
enjoice yar?

stay tuned.

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!