Tuesday, September 29, 2009

..perGaduhan denGan budak 4 tahun n_n

oke la.

ekceli aku tak Gado laa.
biase laa.
aku kan ske exaGerate sket.
wat's life without exaGeration :P
ye ye je aku..


___________sbenor nye
nak citer time raye tu.
adalah satu family ni datanG beraya kat rumah aku.
time tu dah malam.
arina.af pon dah aku tido kan.

at first,
sumer oke.

bile aku tanye budak yanG 4 years old tu soklan2 standard cam
'brapa umur adik?'
'adik ni dah skolah ke belomz?'

..budak ni pon jawab ala kadar je.
its a boy, for your info.
a 4 yr old boy.

time tu aku tak saspek ape2 la laGi.
laGi pon, dia asik senyum that sweet yet devious smile kat aku.

bile mak ayah dia peGi ke dine hall,
tinGGal lah dia nGan aku je.
becoz mak dia baGi tau yanG dia suke baby.
..ye lah sanGat.
so dia nak duduk sbelah arina.af


memule tu,
kitoranG nonton tv laa.
dia peGanG remote tv tu.
then dia tuko-tuko channel.
aku tenGok je.

bile dia dah mula ketuk-ketuk remote astro tu atas lantai,
baGaikan hakim di mahkamah,
aku tuGur lah beliau.
"haip.. tak mau buat macam tu.."
..denGan muke separa GaranG (~_<)

pastu
dia boleh anGkat remote tu dan acah nak balinG kat aku.
..ewah budak ni.

aku mintak denGan baik.
still dia acah nak balinG kat aku.


aku kejor budak tu :P
sampai lah ke hall depan
pastu.. aku berfikir jap.
berbekal kan ilmu yanG penuh di dada
denGan 'teachinG enGlish to younG learners',
aku pon cakap kat budak tu
"bak kat kakak.. tu, beteri dia abis.
kakak nak Ganti"

..dia pon cam kene pukau,
kasik laa remote tu kat aku.

hek. senanG je.
or so i thouGht..

aku ajak dia denGan baik duduk sbelah aku,
tenGok tv.

u kno wat he did next?
dia amik bantal rabbit arina.af
and he wanted to whack my baby with it..!!
manyak cikadak!

..ini suda lebey pikir ku.

aku nak laa amik bantal tu kan.
tapi..
tanGan aku ni pantaaaaas je nak cubit pewot dia.
haaa..
tapi tak laaa kan..
seb baik tak.
hehe.
nanti dia nGadu lak nGan mak dia.
..maklum le..
aku ni dah 2 bulan tak marah budak.
jadi, cam, otomatis lak tanGan aku nak react kepada benda2 cam tu.
..not that aku penah cubit budak aku.
tidak..
aku tak penah cubit dioranG.
stakat tarik rambut side burn tu ade laa sket2 :P

_______back to the 4 yr old.
bile mak ayah dia dah datanG balik kat hall depan,
dia ajak dioranG balik.
mama aku panGGil dia,
suh salam
pastu amik duit raya.
dia tanak.
dia jerit
"tanak! rumah ni tak bez pon!"

..ehhh. sedap bahasa ko.
nak je aku lastik budak tu.


mama aku plak melaser.
"amboi.. peGi taska oranG ajar camtu kaaa??"

..hamik.
padan muka budak tu
nGan mak ayah dia skali :P

mama aku cakap
budak tu jadi cam tu becoz mak ayah dia terlalu berlembut.
budak tu sepah2kan baranG2 mama aku kat hall pun mak dia tak marah..
..so, budak tu jadi spoiled and aGak kuanG hajo nGan adults.


eeeeeeeeeeeeekkkk..!!
Geram betol aku nGan budak2 cam tu.
nemind.
aku jez berdoa lah aGar anak aku tak mcm tu besok-besok.
huhu.
perlu kah aku menjadi ibu yanG GaranG?
ato pon, ayah je yanG GaranG, bior ibu jadi yanG penyayanG.
hehe..

ait.
baru sebut je, dah banGun lak anakku.
oke lah u olz.
as usual.
stay tuned.

No comments:

Post a Comment

saya yakin saya kunci komen ini..!!